Brīnumpasakas ir viens no tiem brīnumiem, ko visā pasaulē no paaudzes paaudzei nodeva no mutes ausij, no auss sirdī. Tas ir psihoterapijas līdzeklis, ko tautas radījušas gadu tūkstošos.Visas brīnumpasakas ir pakļautas vienam modelim, likumsakarībām, kuras ir atkarīgas nevis no kultūras, bet gan no cilvēka dabas. Tajās ir Varonis, palīgi, Dāvinātājs, Antagonists, Viltus varonis, Varas pārstāvji, Sūtītājs. Burvju pasakas struktūrā ir 31 funkcija, retos gadījumos funkciju kārtība ir sajaukta. Brīnumpasakās viedie ir atklājuši tikai brīnumesenci, ar ko uzpildīt dvēseles, kad tās sastopas it kā ar nepārvaramām grūtībām dzīvē.
Šis pagarais ievads domāts tiem prātiem, kuri uzskata, ka pasakas jālasa vienīgi bērniem līdz skolas vecumam. Gadu tūkstošiem pasakas stāstītas visās tautās, un tām ir nopietna nozīme personības izaugsmē. Tādās pasakās iekodētās metodes, kuras cilvēks var izmantot, saskaroties ar sadzīves problēmām. Autoru pasakās parasti nav šā koda. Tādēļ brīnumpasakas jādzird gan bērniem, gan pieaugušajiem.
Ja bērns no mazām dienām ir dzirdējis daudz brīnumpasaku, viņa neapzinātajai daļai ir iedots milzīgs brīnumlīdzeklis, ko augošā persona izmantos dažādu sadzīves grūtību parvarēšanā. Īpaši daudz brīnumpasaku būtu jālasa grūtniecēm un tiem, kuriem liekas, ka dzīvē vairs neko nevar mainīt. Vislabāk ja pasakas dzird, ne tikai lasa. Grūtniece ir īpaši jūtīga. Pasaka ietekmē viņas psihi, tātad arī topošā cilvēciņa domāšanas spējas. Jebkurām grūtībām ir atrisinājums, ja tikai pieņem dzīves spēles noteikumus.
Pasakas noteikti jālasa līdz beigām, kas ir labas. Ja pasaka ir pārlieku gara, tad jāapstājas tajā vietā, kur sižets ir labvēlīgs Varonim. Ja mazulis aizmieg, pasaciņu nenoklausījies līdz galam, tā tomēr ir jāturpina lasīt, jo bērna zemapziņa ir nomodā un šo informāciju tik un tā uzņem. Tas nepieciešams, lai bērns dzīvē nebūtu Pusdarītis darbiņu iesāk, bet pabeigt nemāk, jo zemapziņā nav pietiekamas informācijas, kā atrisināt grūtas situācijas.
Pieaugušie, lasot pasakas, atver sevī spēka rezerves, kuras nav pat apzinājušies. Iegadās, ka satiek tādus cilvēkus, par kuriem iepriekš neko nav zinājuši vai ko jau sen aizmirsuši, un notiek brīnums atrisinās sen samilzušas problēmas. Tas var notikt dažādos veidos. Izmainās attieksme pret situāciju, atrisinās finansiālās problēmas, vai izmainās sociālā vide. Dažreiz tikai pēc vairākiem gadiem izveidojas secinājums jā, ja toreiz nebūtu tā, grūti iedomāties, kāda mana dzīve veidotos.
Īpaši daudz brīnumpasakas jālasa pusaudžiem, jo mainās viņu vērtību kritēriji, pasaules uztvere, autoritātes.
Katrs reiz sevī ir izjutis milzīgas pārmaiņas, kas radikāli ietekmējušas dzīves uzskatus. Jāpapūlas atcerēties, kurš tajā laikā bija klāt, kurš iedeva brīnumlīdzekli stimulu radikāli mainīties. Ne vienmēr tas būs bijis labs cilvēks. Pasakās tās mēdz būt arī raganas, kas uzliek milzīgus pārbaudījumus, un tad no viņas var iegūt brīnumlīdzekli.
Pameklējiet savā dzīvē pasakas elementus! Atrodiet spēka rezerves! Dodieties cīņā un uzvariet! Visas brīnumpasakas beidzas ar cēlām dzīrēm. Lasīsim tās un atradīsim mums sagatavotu dzīves brīnumlīdzekli!