Teiwaz ir spilgta, spēcīga, vīrišķīga Rūna. Tā atbilst Marsam. Šī Rūna liecina par to, ka dzīvē ir jākaujas, jāpretojas, jācīnās, jāuzstāj, jāaizstāv, jāsasniedz un jāpārvar traucējošie šķēršļi.
Simboliskais lauks
Zvaigzne. Uzvara. Gars. Ļoti bieži Marss nepatiesi tiek raksturots kā kaislīgs, kā zemākā miesiskā sākotne. Taču Marss pārvalda Auna zīmi, – Gara pirmatnējās izpausmes zīmi. Tā ir jaunā dzimšana, kas vēl nav izpaudusies blīvā, neizveidotā čaulā: garīgais vējš, garīgā kustība kopumā. Dievs iepūta garu cilvēkos un tie tapa dzīvi.
Taisnīguma atjaunošanās. Pašuzupurēšanās. Paša dzīve tiek likta uz uzvaras altāra. Teiwaz ir ziemeļu Rūna, patiesi arktiska. Tās gars ir ļoti vīrišķīgs. Teiwaz Rūnā vīrišķais sasniedz savu galējo izpausmi. Tajā savienojas gars un asinis, patiesība un ceļš uz mērķi neskatoties atpakaļ, izlēmība un pašatdeve, uzticība idejai un sevis piekalšana uzvaras altārī. No 12 Zodiaka zīmēm Auns ir pati vīrišķākā zīme tieši tāpat kā Zivis ir sievišķākā.
Pašdisciplīna un izlēmība centienos. Gara bruņinieka enerģija darbojas atklāti. Tā ir rīcība tīra enerģija. Viņš skaidri redz mērķi un nešaubīgi dodas uz to.
Veselība ir aktīvas enerģijas velte. Izpratnes par veselību ir tikpat daudz, cik ir Zodiaka zīmju. Teiwaz Rūna un Marss māca: lai dvēsele vai ķermenis būtu pilnīgi veseli, caur tiem jāplūst spēkam.
Dziedināšana šajā gadījumā ir jaunā ienešana. Teiwaz brīnišķīgi tīra galvu, notikumus, ienes jauno mūsu dzīvē, dziedina ar svaigumu un negaidītiem jaunā redzējumiem. Tā izlaužas kā vētra un lauž vecos veidolus. Teiwaz aicina kustēties, darboties, piecelties no krēsla un, ja arī netiek veikts kaut kas konkrēts, tad vismaz tiek imitēta darbība. Teiwaz ir aktīvas, enerģiskas kustības Rūna, tā uzstāj, lai enerģija tiktu pielietota. Tā aicina nevis vienkārši būt ierosinātājam, bet turpināt kustību līdz pilnīgam izsīkumam, tātad līdz nāvei.
Mīlestība ir kā atklātas apmaiņas vīrišķība. Ļaudis šādu mīlestības izpausmi pieņem reti: tā ir kosmiska, garīga, virs mākoņiem skanoša izteiksme tu man es tev. Marss ir arī kaislības simbols, aktīvās seksualitātes princips. Lai mēs kaut ko saņemtu, mums nemitīgi ir jāizpaužas, jāatdod sevi. Šādā attieksmē slēpjas Marsa skaistums, viņa atklātās zaigošanas burvīgums. Vispirms viņš sevi piedāvā, bet pēc tam pieņem, aplūko to, kas iegūts vietā.
Šķēps nepazīst atgriešanos. Atī Teiwaz ir vienvirziena Rūna. Notikumi risinās tikai vienā virzienā. Ir jāapzinās, ka atgriešanās atpakaļ nebūs. Jārīkojas izlēmīgi, neatliekami, tieksmīgi un ļoti vareni mums jātiek galā ar kādu lūzumu, jāizrauj sevi caur aizaugušam staignājam un meldriem. Lai arī mēs zaudējam asinis, bet mēs atbrīvojamies no sastinguma un apturēšanas.
Tikai ticība ļaus svinēt uzvaru. Nepieciešams būt idejas pārņemtam, lai to iemiesotu dzīvē. Uzvara ir atbilstoša mūsu tieksmei uz mērķi.
Kad notiek cīņa nevis par dzīvību, bet par nāvi, kad mēs ejam caur kaut kādiem smagiem pārdzīvojumiem, ar fizisko spēku vien ir par maz. Sportisti ļoti labi zina: lai gūtu uzvaru, ir jāatdod visu sevi un vēl mazliet. Ja vēl arvien pastāv sports un norisinās olimpiādes, tad tas nebūt nav tāpēc, ka šovbizness attīsta lepnumu par sportistiem. Ļaudis, kuri nonāk uzvaras virsotnēs, noslogo sevi nopietnās meditācijās, sasniedz tādus stāvokļus, kurus parastajā dzīvē nav iespējams sasniegt vai tas būtu reizi gadā, reizi trijos vai piecos gados, vai vispār vienu reizi mūžā. Ticību kā uzvaras ķīlu cilvēks pārdzīvo enerģētiski. Viņš nonāk kvalitatīvi citā stāvoklī. Viņš atrodas citu spēku izplatījumā. Viņu nes un vada Augstākais Spēks. Un tas nav bailēs no trenera. Tas ir kas cits: iespēja maksimāli izpaust savas neizstāstāmi varenās spējas un rezerves.
Ir svarīgi iemīlēt ceļa zvaigzni, nopietni izturēties pret virzīšanās norisi uz mērķi. Saistībā ar Teiwaz nedrīkst darboties pavirši, ar pusspēku. Tāpat kā saistībā ar Sowelo, arī ar Teiwaz šāda attieksme pret enerģiju to padara graujošu: ja nenotiek pilnīga atdošanās notiekošajam, rezultāts būs gauži bēdīgs, pat asarains.
Patiesais ceļš ved virs zemes līmeņa. Teiwaz, gluži tāpat kā citas Rūnas, nav saprotama cilvēka prātam. Darbojoties saiknē ar Teiwaz, piedalās arī kaut kas kosmisks, pārrobežīgs. Tā ir patiesība, kura dota darbības pārdzīvojumā. Teiwaz aicina uz meditāciju, kura saistīta ar nospriegotu ārēju darbību, bet nav attiecināma uz to. Ārējas darbošanās jēga ir parastajā dzīvē neiepazītu un neiesaistītu spēku un rezervju apzināšanā. Tā ir svarīgākā Teiwaz noslodzes būtība. Vienmēr ir iespējams darboties un radīt šādi. Svarīgi ir izturēties nopietni pret šo Rūnu, neaprobežoties izpratnē par to tikai kā ar mehānisku darbību. Patiesībā saistībā ar Teiwaz mums ir jādarbojas virs tiešas darbības. Attiecībā uz Sowelo mēs esam saistīti ar darbību. Savukārt Teiwaz pieprasa vienlaicīgi pacelties pāri darbībai un tai pat laikā redzēt mērķi šīs darbības virsotnē.
Saistībā ar Teiwaz ir ļoti svarīgi uztvert kustību kā vienlaicīgu virzību uz mērķi, kā budistu metaforu lauvas lēciens pāri bezdibenim. Tikai vienu reizi tas ir iespējams šis lēciens pāri bezdibenim. Teiwaz darbojas tieši tāpat. Teiwaz nav ilgstošas darbības Rūna. Dažas diennaktis vai pat tikai dažas stundas. Ja Teiwaz enerģija netiek izmantota, ja mēs neesam sapratuši tās darbošanās virzienu, tā aiziet un vairs nav iespējams to izmantot. Tad mums pašiem sevī jāmeklē iespēja izpildīt debesu vēlējumus. Mums jāspēj uzminēt, ko šajā brīdī tā no mums grib. Tad stājas spēkā Sowelo Rūnas enerģētika: ja ne es, tad, kurš tad, ja ne tagad, tad kad. Šī neatliekamība Marsu un Sauli apvieno vienā Auna zīmē. Ja mēs meklējam sevī iespēju pildīt dievišķo gribu, parasti mēs to arī atrodam. mēs nevis vienkārši iekšēji sajūtam Augstāko spēku gribu, kas vērsta uz apkārtējās vides izmainīšanu, bet atrod arī iespēju paust šo gribu. Ja esam izvilkuši Teiwaz, mēs nepaliekam pie sasista trauka. Rūna nes atbildes uz jautājumiem, tā norāda darbošanās ceļus. Daži Rūnu praktiķi apliecina, ka mēs nezinām, ko darīt, ja izkritusi Teiwaz, jāpamet tā uz augšu un, jādodas turp, kur norāda bulta. Parasti pietiekot ar vienu soli.
Ar Teiwaz ļoti svarīgi ir apzināties līdera pozīciju: mums jāuzņemas atbildība par notiekošo. Darbojoties mēs esam atbildīgi paši par sevi. Ja situācijā, sakarā ar kuru izkritusi Teiwaz, līderis jau ir, tad pilnībā jāpieslēdzas viņam. Ja līdera nav, ir iespējas pašam uzņemties līdera funkcijas, lai cik neparasti tas arī nešķistu. Mums ir jājūtas kā situācijas pārvaldniekam. Mums ir jāsajūt uzdotā uzdevuma karojošais raksturs. Pasivitāte, nevēlēšanās darboties un mainīt notiekošā virzienu vai raksturu var izraisīt negatīvus risinājumus vienīgi priekš tā, kurš darbojas. Teiwaz ir raksturīga cīņa, kurā jāiekļaujas bezbailīgi neatkarīgi no tā, ko šī rūna skārusi, ne arī ar to, kāda sarežģījuma dēļ mēs to esam izvilkuši. Jēdzieni bezbailība, pašpaļāvība, cīņa un pārliecība ir ļoti raksturīgi daudziem mūsdienu ļaudīm, jo mūsu dzīves modeļa pamatelements ir zināma Ego stabilitāte.
Viens no brīnišķās mūsdienu amerikāņu fantāziju romānu autores Urzulas le Gvīnas literārajiem darbiem ir veltīts ir veltīts ezoteriskajai reliģijai un tieši saistīts ar Teiwaz rūnu. Tad, kad ļaudis bija izgājuši caur smagiem pārbaudījumiem un sasnieguši pašu iespēju virsotni, skolotājs viņiem pavēstīja tikai vienu vārdu, kas viņus padarīja par skolotājiem un tad viņi paši citus aicināja sekot. Runa ir par vārdu, ko latviski var tulkot kā nesvarīgi. Pašaizliedzība, nāve, bojāeja, nepatikšanas, zaudējumi tie ir pārdzīvojumi, kurus romānā aprakstītās reliģijas sekotāji uztvēra ar smaidu: nesvarīgi! Tas ir brīnišķīgs Ego izšķīdināšanas katalizators. Jēdziens nesvarīgi kaut kādā savādā kārtā izšķīdina Ego. Mūsu noteiktākie maldi visbiežāk ir saistīti tieši ar to, ka mēs uzskatām mūsu veikumu par ārkārtīgi svarīgu. Jēdziens nesvarīgi atbrīvo mūs no svarīguma ilūzijas. Ikreiz, kad rodas sarežģījumi un mēs saprotam, cik tie ir nesvarīgi, mēs gūstam apgaismību. Ja ir atnākusi Teiwaz, bet negribas vai ir bail darboties, ir jāatceras par nesvarīgi un jārīkojas tā, kā Teiwaz prasa.
Teiwaz rosina sacensības garu. Tā ir attaisnota gribas virzība, kā attīstības ierosme, kas palīdz augt caur mums plūstošajam Spēkam. Taču būtībā sacensību rezultāts ir nebūtisks nozīme ir sacensības garam kā tādam. Šī Rūna parasti patīk tieksmīgiem, straujiem, mērķtiecīgiem ļaudīm, kurus saista intensīva, arvien jaunu pārdzīvojumu un dziļu notikumu pilna dzīve. Sacensība kā mērķis ir bezjēdzīga, bet kā instruments, kā metodika brīnišķīga izpausme. Taču jāatceras, ka svarīgākais ir nebūt atkarīgam no sacensības laikā atcerēties par nesvarīgo. Jācīnās par to, kam patiesi ticam. Jo biežāk mēs atcerēsimies par nesvarīgo, jo mazāk paliks tas, par ko esam patiesi pārliecināti. Tas ir ļoti nopietns izaicinājums priekš tiem, kas meklē. Tāpēc, atceroties par nesvarīgo, vienmēr jāatceras arī par intuīciju.
Mūsdienu pasaulē bieži rodas priekšstats, ka karotājs ir arhaisms. Ļaudis ir aizmirsuši, ka karotāja, cīnītāja, enerģētiska cilvēka psiholoģija ir nepārejoša dzīves kvalitāte. Vismaz vīriešiem tā vajadzētu justies. Ir neiespējami dzīvot enerģiski un nebūt karavīram, cīnītājam, aizstāvim, jo šie vārdi ir sinonīmi. Un nebūt nav jādomā par zobena vēzēšanu cīņai nav nepieciešami vienmēr ārēji atribūti.
Ja atnāk Teiwaz, atnāks arī Spēks. Izaugsme ir saistīta ar organisma slēptajiem spēkiem. Nav nekādas nepieciešamības paļauties uz kādiem ārējiem spēkiem. Jāatceras, ka līdz ar darbošanos šīs rūnas ietekmē ir iespējams arī pilnīgs spēku izsīkums. Ir reāli, ka sasnieguši noteiktu mērķi, mēs kādu brīdi nespējam kustēties, nemaz nerunājot par virzību tālāk. Tai pat laikā šīs Rūnas enerģijā darbojoties, ļoti svarīgi ir pielietot spēku, tad īstajā brīdi enerģija nāks.
Kara dievam piemīt spējas būt taisnīgam. Lai arī mūsdienās ir parādījušies pērkami karavīri tāds nopirkts karavīrs aizstāvēs jebkuru ideju. Taču senatnē cīnījās tikai par taisnīgu lietu, protams, neaizmirstot to, ka katrā citā norisē taisnīgs var izskatīties nedaudz vai pat ļoti citādi. Veiksmīgs cīņas iznākums sasniedzams vienīgi tad, ja cīnītājs darbojas pilnīga taisnīguma vārdā un spēj iekšēji attaisnot pats savu rīcību. Kam tas ir vajadzīgs un kādēļ? Vai tava impērija ir stipra pateicoties tev? Vai tu aizsargā savu dzimtu? Cīnītājam jāspēj sajust šo taisnīguma garu. Ja viņš to nejūt, tas ir nespējīgs un vājš cīnītājs.
Saistībā ar Teiwaz ir jāspēj noteikti saprast to, kā vārdā notiek cīņa, darbošanās, kādus globālus vai personiskus sarežģījumus šī rīcība risinās.
Ja nav izpratnes, nav arī rezultātu.
Jebkura uzvara nāk saistībā ar upuri.
Saņemot Teiwaz mums jādomā par to, ko un cik daudz mēs spēsim upurēt, lai gūtu uzvaru. Uzvara nav saistīta ar kā izcīnīšanu, bet gan ar apmaiņu, pie tam, ar taisnīgu apmaiņu. Cīnītājs ierosina uz šo apmaiņu. Ir nevis iekarošana, bet apmaiņa ar pretinieku: ar asinīm, laiku, godu… Ja darbība notiek pilnīgi apzināti un labprātīgi upurējot kaut ko, tam nebūs karmisku seku. Iekšēji cilvēks saglabā brīvību, neatkarīgi no sasniegumiem vai zaudējumiem.
Ja izkritusi Teiwaz, svarīgi ir saprast, ka cīņa notiek tikai un vienīgi ar Haosu. Citu pretestību nav un nemēdz būt. Un uzvara iespējama vienīgi pašam pār sevi.
Teiwaz personāži
Klasiskie Teiwaz personāži skaļi kliedz, trokšņo, nogalina, auļo uz zirgiem, cīnās izmantojot šķēpus un zobenus. Mūsdienās tie var būt arī nenotverami atriebēji Džeimss Bonds, Zorro. Viņu raksturos parādās arī zināma viltība. Teiwaz apliecina to, ka drosmīgo lode neķer. Ivans Cara dēls pret Pūķi. Nelīdzsvarotu spēku savstarpēja cīņa: vienam ir trīs galvas un vēl aste, cilvēkam nav astes u arī galva ir viena pati. Arī stāsts par Maugli ir raksturīgs Teiwaz Rūnas apliecinājums. Auna astroloģiskā zīme ir saistīta ar galvu Mauglis kopā ar Balu un Bagiru cīnās pret sarkanajiem suņiem. Uzvara ir apšaubāma. Nepieciešama īpaša bezbailība un viltība, jo izvairīties no cīnās ir neiespējami.
Ja izkritusi Teiwaz, var padomāt par šis grāmatas varoņu cīņu un to, kā viņi atrisināja savus sarežģījumus. Mēs diemžēl esam pieraduši pie ērtas dzīvs un mums tā ir svarīgāka par daudz ko citu. Mūsu attieksme pret Marsu ir ļoti virspusēja. Taču jāsaprot, ka šī planēta ir cieši saistīta ar jaunatklājumiem, iedvesmu un sasniegumiem. Auns pārvalda 1.māju sākotņu sākumu. Atklājumi, uzliesmojumi, nezināmā dzimšana. 8.māja ir dzīļu māja dārgumi, noslēptais, pārveide, atdzimšana. 10.māja Marsa eksaltācijas māja virsotnes sasniegšana, iespēju kalngals, dižākais mērķis.
Ikdienas dzīve mūsdienās it kā ir tālu no Marsa. Vecāki bērnos nepārnes Teiwaz enerģiju. Viņus bieži satrauc nemierīgi, kustīgi, strauji, darbīgi un izlēmīgi bērni. Sabiedrībā ļoti izteikti pietrūkst Marsa kulta, – ja arī Marsa enerģija izpaužas, visbiežāk tā parādās pārspīlēti kā kaušanās, agresija, jo nav dzīva vairs spilgta, drosmi un pārliecību prasoša un dodoša iniciācija (1.māja). Pazūd dziļas un nopietnas pārveides un tām saistīti pārdzīvojumi (8.māja). Arvien retāk tiek izcelta virsotņu ideja un to sasniegšanas ideja (10.māja).
Teiwaz dziļākā būtība ir spilgts dzīvotspējas aicinājums, skaists, satraucošs, iedvesmojošs piedāvājums dzīvot, darboties, ciest, tiekties uz virsotnēm. Teiwaz apliecina gaišā, spožā, varenā, saprātīgā uzvaru. Pat sakauts Marss tiecas uz pozitīvo, uz dzīvu varenības izpausmi. Marss horoskopā ir benzīns, no kura ir atkarīga kustība. Normālam augošam cilvēkam 1., 8. un 10.māja vienmēr ir labi izceltas. Ja horoskopā tās ir neizteiktas, arī cilvēks ir vājš, nepamanāms, neizteiksmīgs, ar zemu pašnovērtējumu. Teiwaz piedāvā izcelt personības spēku un mēs spējam ieraudzīt kam esam derīgi un kā vērti esam paši savās acīs. Teiwaz ir cīņas un dzīvības spēka pārbaude. Šī Rūna palīdz mums ieraudzīt spēku, kas piemīt mums pašiem un patstāvību, kas mūs uztur un vada.
Teiwaz izsit mūs no līdzsvara un tādējādi palīdz mums izrauties no zināmā ierobežojumiem. Teiwaz var sacīt mums: Pasaule, kurā tu esi patlaban, tevi neapmierina?! Nāc, maini to! Egregors ļauj tev darboties tas izaicina tevi pilnībā mainīt pasauli…
Teiwaz rūnai piemīt apbrīnojamas spējas pārvarēt konfliktus. Mūsdienu ļaudīm netīk konflikti. Kad konflikta būtību sākam pētīt metafiziski, izrādās, ka jebkura sadursme, piemēram, arī ģimenē un draugu lokā, – ir ceļš uz vienošanos, uz apvienošanos. Ja divi cilvēki dzīvo rāmi, mierīgi, viens otru pat nepamanīdami, tādējādi arī viens otru neskardami, vienaldzīgi. Kad pēkšņi tie viens otru ierauga, var izraisīties pretenzijas, sadursme, kas patiesībā ir tuvināšanās sākums. Jebkurš kompromiss, kurš seko sadursmei, nes savienošanos. Teiwaz mūsos modina tiekšanos apvienoties. Tā aicina mūs uz ko jaunu, nezināmu, iedvesmo jaunas enerģijas, atver citas durvis un paplašina robežas, pat savieno mūs ar ko tādu, no kā esam bijuši atdalīti.
Teiwaz rosinātājāms sadursmēm nevajadzētu mūs biedēt. Tās nav pārmērīgi graujošas, bet gan ir palīdzīgas, noteiktas un pat maigas. Un tomēr, – ja izkrīt Teiwaz, dzīve nevar turpināties iepriekšējos veidolos un izpausmēs. Hagalaz nes pārmaiņas un sagrāvi no ārpuses, bet Teiwaz rosina mūs pašus īstenot pārmaiņas, noskaidrot attiecības. Teiwaz ir kārtības Rūna, bet kārtība jāveido pašiem, nevis jāgaida uz kādu citu. Teiwaz palīdz sakārtot, uzlabot un izmainīt pasauli. Taču tā nav parasta kautiņu Rūna tā ir kārtības ieviešana, cīņa par uzvaru pār haosu un nāvi. Šeit visizteiktāk izpaužas uguns enerģētika. Uguns ir graujoša un tomēr arī valdzinoša stihija. Tā uztur pati sevi, citus sadedzinādama un izpostīdama. Lūk, tāda ir arī konflikta būtība: radīšana, kura slēpta ārdošajā.
Šai sakarībā ļoti saistošs ir Agni-Jogas piemērs. Ugunīga, spilgta, liesmaina mācība pēkšņi kļūst saprotama un pieņemama lielam ļaužu skaitam, lai arī sākotnēji šis okultais pasaules redzējums tika radīts kā. Ir novērots, ka cilvēki apgūst Agni Jogu tikmēr, kamēr nesadeg muļķība ļoti izteikti tai pieķeras cilvēki ar lieliem sarežģījumiem un Agni sadedzina cilvēkā to, ko cilvēks pats sevī vēl mīl. Garīgas nāves brīdī Agni Joga kļūst lieka. Teiwaz ir sarkanais gailis cīņa norāda uz uguns klātbūtni un vienīgi veidolu izārdīšana ar uguni atbrīvo radošos spēkus.
Marsa sintētiskā saites
Uz Zemes Marss ir saistīts ar Saturnu. Marss eksaltē Saturna pārvaldītajā Mežāža zīmē. Marsa enerģija ir saistīta ar struktūru. Nemēdz būt ar stipru, veiksmīgu Marsu apveltītu cilvēku, kuru Saturns būtu vājš un bez noteiktas Zemes stabilitātes.
Caur Skorpiona zīmi Marss saņem ūdeni un Plutona enerģiju. Tās ir kaislības. Ja atnākusi Teiwaz, mums jādarbojas it kā pēdējo reizi. Pretējā gadījumā rezultātu, sasniegumu nebūs. Teiwaz norāda, ka egregors, dievība pieprasa no mums patiesi kvēlu un kaislīgu rīcību.
Un visbeidzot, Marsu virza Saule un uguns (Auna zīme). Tas nozīmē, ka Marss ir struktūras, kaisles un taisnīguma savienojums.
Caur 1.astroloģisko māju Teiwaz ir saistīta ar piedzimšanu un izpausmi. Saistībā ar Teiwaz svarīgi saprast, kam jāpiedzimst. 8.mājā šī Rūna ir saistīta ar pārvarēšanu un pārveidošanu. 10.mājā tā ir saikne ar beznosacījuma darbošanos un izaugsmi svarīgi būt ļoti pārliecinošam, tieksmīgam un mērķtiecīgam. Strādājot ar Rūnām ir iespējamas dažādi maldi, kļūdīšanās un sarežģījumi. Teiwaz nes izdošanos un sekmes vienīgi tad, kad mēs labprātīgi paužam savu nostāju. Šādā gadījumā ļoti svarīgi ir nenomaldīties, palikt taisnam un patiesam. Šajās norisēs nav nepieciešami skaidrojumi un taisnošanās, jo Teiwaz viennozīmīgi pieprasa taisnu rīcību, tiešu un nekļūdīgu, noteiktu un neatkarīgu.
Teiwaz pat pieļauj zināmu nežēlību un intensīvas varas un spēka izpausmes. Šī rūna neizmanto pasaules līdzsvaru ja darbojas Teiwaz, tas nozīmē, ka zemestrīce jau ir sākusies un zeme tūlīt pat atvērsies. Līdzsvars jau ir izjaukts.
Teiwaz mītiskie varoņi
Vispirmām kārtām var nosaukt visas kara dievības.
Ruevids slāvu vilkaču izlases karapulku vadonis, viņam pakļāvās ne katrs parastais mirstīgais – tikai prasme pārvērsties par vilkaci bija ceļš uz šīs dievības spēka iegūšanu. Ruevidu uzskatīja par ļoti bīstamu garu, tāpēc parastie mirstīgie viņu bijās piesaukt un viņa spēku aicināja vienīgi nāves draudos, kad bija nepieciešams aizstāvēt dzimteni, tautu, dzīvību.
Svarogs grieķu Hēfests uguns dievība, arī saistīta ar Marsa, Auna enerģijām; arī šī uguns dievība ar savu spēku iedvesa bailes un arī to piesauca tikai ļoti nopietnos sarežģījumos, jo pārvaldīt šādu enerģiju prata tikai retais.
Romiešu Marss sākotnēji atradās noslēgts no pārējiem dieviem un viņu aicināja tikai tad, ja draudēja nopietnas briesmas. Senākie romiešu priekšstati par Marsu vēstīja kā par pazemes dievību, kuru aicināja ļoti īpašos gadījumos. Taču tad, kad viņš parādījās zemes virspusē, tās jebkurā gadījumā rīkojās tikai savas gribas vadīts un citu vadībai nepadevās. Pārvaldīt Marsu uzskatīja par neiespējamu. Valdīja pieņēmums par Marsu kā trejādu būtni, kurš varēja izpausties kā vērsis, vilks un zirgs, pie kam vienlaicīgi parādīties visos trijos šajos tēlos. Pret Marsa enerģijām iesaka izturēties ļoti piesardzīgi.
Svarogu simbolizēja kalēja tēls. Senatnē viens no burvestības izpausmju veidiem bija cieši saistītas ar kalējiem darbs ar metālu tika dēvēts par īpaši maģisku, jo pārvērtības, ko šāda darbošanās nesa, bija īpaši nozīmīgas. Uzskatīja, ka cilvēks, kurš prot darboties ar metālu, ir cieši saistīts ar pazemes valstībā mītošiem spēkiem un dižākajām Zemes enerģijām. Viens no senās ezotērikas pētniekiem, franču zinātnieks Renē Ženons uzskatīja, ka senatnē darbs, kas bija saistīts ar zemes atradnēm un izrakumiem, bija īpaši bīstams, jo zemes dzīlēs meklētās atradnes bija Zemes spēku un dievību pārvaldībā un šo dievību traucēšana varēja izraisīt milzu katastrofas
Grieķu Aress bija ļoti spēcīgs un varens, pat agresīvs dievs. Pat iedomas par to, ka viņu varētu kādā noteiktā veidā pārvaldīt, bija neiedomājami bīstamas.
Līdztekus Svarogam bija vēl kāda mistiska būtne, kas nav ne dievs, ne arī kādā veidā dievībām pakļauta būtne tas ir Vilks, vistīrākā maģiskā būtne, kas saistīta ar aizsardzību.
Teiwaz mantiskā nozīme
Norise: cīņa.
Izaicinājums: drosme.
Piesardzība: neizlēmība.
Ieteikums: noturība.
Mierinājums: Tas, kas notiek, notiek tieši ar tevi un ir tavs notikums.
Taisnas Teiwaz Sarežģījumi
Gribu iespējams attīstīt tikai un vienīgi darbojoties. Pacietība, spriedze, koncentrēšanās ir gatavošanās darbībai.
Būtiski ir novērtēt visu notiekošo kā īstajā brīdī notiekošu, kā augstāko spēku izpausmi īsajā brīdī. Tam, kas notiek, tieši tā arī ir jānotiek. Svarīgi apzināties notikumus un neaizšķērsot ceļu pašam sev.
Apgriezta Teiwaz
Īpaši bīstama ir maldīga rīcība svarīgi ir piesargāties jebkā reaģēt uz notiekošo. Ja saistībā ar Teiwaz mums neizdodas noteikt darbības raksturu un virzienu, tad labāk uzņemties atbildību par bezdarbību, nekā visu jaukt un putrot. Atteikšanās no darbošanās ir labāka nekā mētāšanās un neirotiska darbošanās, kad nav īsti skaidri uzdevumi. Ne vienmēr izdodas notvert Rūnas nozīmi.
Nav vērts gaidīt pēkšņu apgaismību vai sasniegumus, ja Teiwaz Rūna izkrīt šādi. Mums mēdz būt dažādi dzīves periodi un stāvokļi. Ir lietas un situācijas, kuras labāk nezināt, nekā zināt un nesaprast, ko ar tām darīt. Tāpēc, ja ar Teiwaz mēs nevaram neko padarīt: roka neceļas, acis nerāda, balss dreb, – Dievs ar visu. Daudz labāk atteikties no darbības, nekā veikt to vardarbīgi un nepareizajā virzienā.
Jebkuras neveiksmes atrisinājums slēpjas iekšienē. Parasti apgriezta Teiwaz ir saistīta ar neveiksmi. Mums ir jāizmanto neveiksme kā iemesls pārdomām par tās psiholoģiskajiem iemesliem. Ar apgriezto Teiwaz saistītais iemesls parasti ir redzams uzreiz. Runa ir par motivācijas pārbaudi: tas ir acumirklīgs tests par pašapmānu. Neveiksme ir pašapmāna zīme. Augsti attīstītu cilvēku nemēdz piemeklēt neveiksmes, jo viņš nemāna sevi, viņam nav par ko raizēties. Viņš mierīgi uztver notiekošo un nemierina sevi ar nevērtīgām ilūzijām. Ar neveiksmju fenomenu nākas saskarties tam, kurš dzīvo ilūzijās. Atbrīvojoties no ilūzijām, izsmalcinot tās un pārejot no viena līmeņa citā, izmainās arī neveiksmju raksturs.
Svarīgs apgrieztas Teiwaz atgādinājums ir: vienīgais veids, kā iegūt spēku ir melu likvidācija.
Auns, kuru pārvalda Marss, ir prāta, intelekta un saprāta zīme. Izgāšanās saensībās ir saistīta ar ideju nepietiekamību. Dabā nemēdz būt stulba enerģija. Mūsu panākumi Spēka vadīšanā ir atkarīgi no tā, cik lielā mērā mēs saprotam saikni starp Saprātu un Spēku. Izgudrotspēja ir vienīgais Spēka atbalsta punkts.
Apgriezta Teiwaz norāda, ka enerģija ir nepareizi sadalīta, tā tiek tērēta nepārdomātām un neatbilstošām darbībām. Pārvarēt sasteigtību palīdz cilvēku lietas no mūžības skatu punkta. Tā nav vienkārši kaut kāda dezaktualizācija, bet skatījums no augšas, Radītāja un mūžīgas skatījums.
Apgriezta Teiwaz brīdina: Spēku samērus nerēķini pirms kaujas. Šāds aprēķins paralizē cīnītāja darbību. Slinks aprēķins vēlas mūs atrunāt no izlēmīgas un tieksmīgas rīcības, cenšoties pārliecināt, ka spēki nav vienādi. Tad mūsu darbība lemta neveiksmei.
Apgrieztas Teiwaz mantiskā nozīme
Situācija: sakņu apgriešana.
Izaicinājums: ticības stiprināšana, jo tās ir pārāk maz.
Piesardzība: cīņa ar samazinātu paša enerģijas daudzumu. Nevajag cīnīties ar vājumu. Strādājiet pie izpratnes veidošanas.
Norādījumi: aizmirsti par savas darbības konkrētajiem rezultātiem, jo tie ir tikai simboli, kurus spēsiet iztulkot tikai pēc ilgāka laika.
Padoms: meklējiet savas motivācijas pamatojumu.
Mierinājums: sevis izpratne vienmēr ir konkrēta.
Apgrieztas Teiwaz sarežģījumi
Ticības un uzticēšanās problēma ar apgrieztu Teiwaz jāaplūko no domas par pareizu pastāvēšanu pasaulē puses. Ja cilvēkam pietrūkst ticības un uzticēšanās, tātad viņš ir izrauts no pasaules, pazaudējis saskarsmi ar realitāti, jo bez šī visa vispār nav saiknes ar ne ar notiekošo, ne pašam ar sevi. Apgriezta Teiwaz aicina meklēt pazaudēto. Neveiksme ir saistīta ar ticības nepietiekamību.
Pakļaujot citus, mēs zaudējam Gara enerģiju. Pakļaujot sevi, mēs uzkrājam veiksmes spēku.
Rezultāti atvaira no darbības kvalitātes.
Pavirša darbība sākas ar pieķeršanos rezultātam.
Apgriezta Teiwaz ir pavirša darba un nekvalitatīvas darbošanās zīme.