Iepriekšējie raksti: Par Toma evaņģēlija datēšanu II Par Toma evaņģēlija datēšanu I
Arī Jaunās Derības evanģēliju salīdzinošā analīze liecina par labu TE agrīnākam datējumam. Piemēram, visjaunākajos Marka un Jāņa evaņģēlijos nav svētības baušļu. TE tie ir izmētāti tekstā kā atsevišķi izteicieni, bet Lk un Mt jau sakopoti vienā sprediķī.
Austrālijas entuziastu grupas radītā filmā uzmeklēti ļoti daudzi populāri cilvēki, kuri šodien zina vienu no lielākajiem noslēpumiem kā darbojas Visuma spēki. Viņi vēlējās ar šīm zināšanām dalīties ar visiem cilvēkiem.
Piedāvājam fragmentu no sera F. Bekona darba, izdota ar nosaukumu Novae Atlantis (Jaunā Atlantīda). Sekojošajā fragmentā Bekons apraksta savu izpratni par Zināšanām un par to, kā savas zināšanas jāizmanto mistiķiem.
Iepriekšējai raksts: Par Toma evaņģēlija datēšanu
TE teksta analīze pierādījusi, ka logiji ir izejas materiāls daudzām sinoptiskajām perikopām (perikopa no gr.val. – apciršana. Tā ir stāstošā daļa evanģēlijā).
Par Toma evaņģēlija uzrakstīšanas laiku nav vienota uzskata. Vieni pētnieki to vērtē kā agrīnās kristietības pieminekli, kas veicinājis kanonisko evaņģēliju radīšanu, bet citi par II gs. gnostiķu sacerējumu. Pētījuma autors atbalsta pirmo viedokli. Šajā darbā kritiski aplūkoti vēlīnā datējuma piekritēju argumenti, kā arī jautājums par to, vai Jēzus principā varēja sludināt gnostiskas idejas.
Skolotājs:
– Ko, Ļovuška, dzīves grūtības nomoka tevi? Skolnieks:
– Nomoka, Lollion es atbildēju, jau vairs nebrīnoties par viņa spēju iekļūt manās domās. Un ne tas ir man bēdīgi, ka spēks cilvēkos tik lieki tiek izšķiests par mūžīgajām domām par sevi vienu.
Es teicu: Izvairieties no meliem, kas ir pirmais sātana gara darbs!, jo jūs – kā es no Nimfas un tāpat arī no Kristus Gara sevī esmu uzzinājis – pa lielākajai daļai esat pārgājuši cilvēku likumos.
Kas tad cits ir templis, ja ne cilvēku likumi, cilvēka roku miris darbs, tukši sapņi, kas pāriet, tikko acis pamostas no miega?! Tā kā tā tas ir, tad templis ir meli, un jūs dodaties uz tiem, lai paši sevi apmelotu un apmānītu, jo jūs domājat, ka jūs tur Dievam godu dodat. Un jūs apmelojat arī pašu Dievu, ja jūs domājat, ka tā jūs Viņam kādu visai svarīgu upura kalpojumu izdarāt.