Mūsdienu dzīves plūsma mūsu atmiņu un domu ir izveidojusi un turpina veidot arvien dinamiskāku.
Dvīņu zīmes ķermeniskā atbilstība ir rokas. Tāpat kā Dvīņu zīme ir pāris, tāpat arī rokas ir divas. Tās simbolizē saikni starp cilvēkiem. Roku iespējas ir saistītas ar smadzeņu iespējām. Rokām ir ļoti svarīga loma cilvēka prāta attīstībā. Dzīvnieks ēdienu satver ar muti. Taču cilvēks satver to rokās līdz ar to viņam ir iespējas šo ēdienu atdot kaimiņam. Rokas ir starpnieki. Kā kaut kas atsevišķs tās spēj izpausties un radīt visdažādākos veidos no žestu izmantošanas saskarsmē līdz visdaudzveidīgāko instrumentu izgatavošanai un apguvei.
Taču ar rokām vien ir par maz. Nepieciešama arī mēle, ar kuras lokanību ir saistīta cilvēces attīstība. Ļoti tālos aizlaikos, iespējams, pastāvējusi kāda pirmvaloda, ko vēsturnieki dažkārt dēvē par nostratiešu valodu. Mēs nezinām, kā skanēja šī valoda un cik lielā mērā vismaz savās sākotnējās izpausmēs tā atšķīrās no dzīvnieku valodas un cik lielā mērā tā kopēja citas dabas skaņas. Ir visnotaļ skaidrs, ka mēles lokanība ir saistīta ar valodas lokanību un līdzvērtīgi arī ar prāta lokanību.
Cilvēka apziņa atspoguļo visu notiekošo. Savukārt valoda to kopē. Lūk, tā ir Dvīņu zīmes un intelekta planētas Merkura būtība. Mūsu dvēsele kopē ārējo pasauli, apziņa ir šīs pasaules dvīnis un cilvēks kļūst saprātīgs.
Vārds ir domas, kā arī priekšstata par pasauli fiksācija un cilvēciskās apziņas realitātes radīšana. Valoda ir no šīs pasaules atšķirīgās, katra paša vienīgās realitātes radīšanas instruments. Valoda ir abstrakciju abstrakcija: tā vienlaicīgi iedvesmo domāšanas attīstību un vienlaicīgi to bremzē, fiksējot tās attīstības iepriekšējo pakāpienu. Vārda skanējums ir vielisks, materiāls un tas atpaliek no domas. Vārds nespēj tikt līdzi domai, jo doma ir tīrā enerģija, bet vārds tāds nav.
Mātišķā Vēža zīme uzkrāj visu iepriekšējās pieredzes bagātību, lai uz šī pamata radītu kaut ko jaunu, cilvēcisko intelektu. Dvēsele ir ilgstošas cilvēku atmiņas glabātuve. No tās atdalās intelekts operatīvās atmiņas lauks. Mūsu prāts piedāvā domāšanu vārdos. Un atšķirībā no simboliskā, Saules veseluma saprāta, intelekts vienmēr ir sadalīts. Viņa svarīgākā funkcija ir kalpot praktiskam, ātram un darbīgam prātam. Valodas dievam Hermejam ir spārnotas sandales, kuras viņam dod iespēju lidot. Dabā Merkurs ātrāk nekā cita planētas apskrien apkārt Saulei. Loģiskais prāts atmet lielu daļu no zināšanām vārdos vien mēs nespējam apgūt visu patiesību un tas arī nav nepieciešams, jo ir arī citas planētas un viņu vibrācijas un enerģētika.
Dvīņi, brālis un māsa, nonāca tuksnesī un tur radīja savu pasauli. Lai norisinātos dialogs, pilnīgi pietiek ar diviem dvīņiem. Tāpat ir ar bezgalīgu domas plūsmu kad divus spoguļus novieto vienu otram pretī, atspulgs katrā no tiem ir bezgalīgs.
Mītos par dvīņiem cilvēkam ir vissvarīgākā loma. Dvīņu arhetipa būtība ir tuva to pretējās zīmes, Strēlnieka arhetipam. Tā ir jauna radīšana. Strēlnieks sarauj dabiskās saiknes: cilvēks ir izrauts no dzīvnieciskā. Šī ir progresīvā, sociālā, jaunā kārtība.
Dvīņiem bieži piemīt pārdabisks spēks. Dažādos laikos un dažādās tradīcijās viņus saista ar dzīvības radīšanu un likumsakarību izveidošanu. Dvīņi ir arī kompromisa simbols: bieži vien viens no viņiem ir Dieva dēls, otra tēvs ir parasts zemes cilvēks. Tādi ir arī Dvīņu zvaigznāja vārda nesēji Kastors un Polluks.
Debesis radot pasauli, cilvēkiem nes gan dienas gaismu, gan nakts tumsību. Pirmo cilvēku pāris būtībā iemieso gaismas un tumsas, labā un ļaunā, dzīvības un nāves pretmetus: dievišķie Dvīņi bieži vien ir dažādu dzimumu būtnes.
Viena no raksturīgajām Dvīņu iezīmēm ir vēlme pārkāpt robežas. Viņam tas ir pašapliecināšanās un spēka demonstrēšanas veids, taču šeit, protams, runa ir par intelekta, nevis fiziskā spēka daudzumu un kvalitāti. Kas tad ir šis, uz visu spējīgais āksts? Kultūrvaronis ar īpašu bagāžu… Viņš kļūdās un pārsakās, viņa rīcība bieži ir neprātīga. Taču Dvīnis Merkurs pats arī labo savas trauksmainās rīcības sekas.
Tieši mentālā lauka attīstība ir saistīta ar āksta mītisko tēlu. Zināmā mērā tā ir arī cilvēka muļķības līdzība īpašība, kura piemīt tikai cilvēkiem, bet, kuras nekad nav dzīvniekiem.
MERKURA arhetips
Merkurs – intelekta planēta.
Tas atklāj daudz iespēju cilvēkam, kas izriet no sākotnējās Saules patstāvības un balstās Mēness pieredzē. Fiksētas tradīcijas palīdz atmiņas attīstīšanā zemapziņa tiek atbrīvota no pagātnes žņaugiem un dod virzību intelekta attīstībai. Ja mēs varam brīvi rīkoties ar uzkrāto, saskarsmē ar apkārtējo vidi mūsu zināšanas pilnveidojas un iegūst vērtību. Zināšanas rodas no atmiņas no dvēseles atmiņas par savu dievišķo izcelsmi. Jēdzieni doma, mentāls un sapratne ir radniecīgi jēdzienam atmiņa. Mentālā pasaule un valoda ir tikai cilvēcei raksturīga radoša izpausme un tā, kas atšķir cilvēkus no dievu pasaules un arī no dzīvnieku pasaules. Mentālā joma tiek īpaši izcelta cilvēka dzīvē skaitīšana, rakstība un valoda tas ir dievišķais atspulgs.
Senatnē Mēness bija laika patrons, tāpēc Mēness ir šī arhetipa sākotne (māte). Šo Mēness izpausmju mantinieks bija seno ēģiptiešu zināšanu dievs Tots, kura vārds precīzāk skanētu Dhauti. Viņš ir rakstības izgudrotājs un pārvalda pareizu runas valodu, kā arī ir kalendāra izgudrotājs un bibliotēku un arhīvu glabātājs. Pēc savas senākās būtības Tots ir Mēness dievs.
Merkura arhetips atspoguļo to vēsturisko pakāpienu, kurā uzrakstītais vārds iegūst kļūst dievišķs un sāk dzīvot patstāvīgi. Kad zināšanas ir atdalītas no cilvēka, tās ir svētas un palīdz cilvēkam tikpat labi kā citas dievišķās izpausmes.
Taču sākotnējā domas plūsma ir dzīvības plūsmas atspulgs. Kā Vēža zīmes jūtu bērnišķais dabiskums atspoguļojas Dvīņu zīmes mentālajā tiešumā, tāpat arī rakstītais vārds sākotnēji neatšķiras no sacītā vārda. Tajos ir daudz dialogu un atkārtojumu, ar vārdiem ir saistīti konkrēti tēli un intonācijas, teksti ir paredzēti lasīšanai skaļi, nevis klusībā pie sevis. Uzrakstītais ir tikai atgādinājums tam, kurš iepriekš bijis stāstītājs (vēstītājs) un tagad kļuvis par lasītāju. Tikai laika gaitā rakstītais teksts iegūst jaunus veidus, lai faktus, kas atšķiras no dzīves un nav saprotami pašam lasītājam, varētu nodot tālāk. Tā tiek veidota tā īpašā, no dzīves neatkarīgā, zināšanu joma: līdz ar to aizvien vairāk sāk darboties cilvēku valoda un intelekts. Tas ir gan sasniegums, gan nepilnība. Ir zināms, ka seno cilšu pārstāvji un mazi bērni spēj iegaumēt milzīgus tekstu apjomus, taču, kad iemācāmies rakstīt, mēs zaudējam šīs iedzimtās Mēness spējas emocionālo atmiņu, kurā dzīve un valoda ir vienots veselums. Operatīvā atmiņa, kura ir saistīta ar intelekta praktisko nepieciešamību, ir atrauta no ilgstošās, ar pagātni saistītās atmiņas un tāpēc atcerēšanās kļūst sarežģīta.
Merkura simboli
Dvīņu pāris pirmie cilvēki, prāta tēls (salīdzināšanas un atdalīšanas metode).
Spārni, spārnotas sandales, septiņjūdžu zābaki kustības ātrums.
Kaducejs (vēstnieka, parlamentārieša (runātāja; parler runāt), maga zizlis (burvju nūjiņa), stīgas, fokusi, mīklas tēli, kas simbolizē intelektuālas manipulācijas un intelekta transformāciju.
Mērkaķis, suns, žagata dzīvnieki, kuriem piemīt izteikts prāta asums un viltība.
Krāsas un to psiholoģiskais raksturojums-
Oranži-dzeltena atklātība, saskarsme, enerģiskums, mūsdienīgums, tuvināšanās.
Dzeltena ar ceriņkrāsu dubultošanās, elastība, izlaidība.
Oranža ar pelēku prāta asums, spēja ātri analizēt un aprēķins, strīda dinamika.
Arhetips Saule Dvīņu zīmē divu ausmu ideju atspoguļo indiešu Saules zirgu Ašvinu tēli. Saule apbrauc pasauli no Austrumiem uz Rietumiem. Ašvini simbolizē Dvīņiem raksturīgo riņķveidīgo virzību aptverot dzīves plānus. Mērķu īstenošana ir atkarīga no spējas aktīvi iesaistīties notiekošajā, to apzināties un sasaitīt pretējos polus. Latviešu mītoloģijā arī ir pazīstami divi zirgi, kuri ir dzeltenā krāsā un izpeld no jūras. Pāris ir arī divas dūjas…
Arhetips Mēness Dvīņu zīmē – dzīvības upes Sarasvati plūsma. Emocijas, kas mainās atkarībā no apstākļiem līdzīgi kā upes straume mainās atkarībā no reljefa. Un tāpat kā upe nekad nepaliek vienā vietā, tāpat arī Mēness Dvīņos aizvien nes svaigumu, kustību un emociju elastību. Tā ir arī saskarsme, kas palīdz nonākt dzīves straumē un piemēroties tai.
Arhetips Merkurs Dvīņu zīmē viltīgā grieķu dieva Hermeja daiļrunība un prāts, kas iepriecē pat būdams mānītājs. Viņš pārvalda informāciju un katru runā viņam saprotamā valodā. Mīti ar smaidu vēsta par Hermeju, jo Hermejs mānās nevis pašalabuma vai nelietības vadīts, bet gan tādēļ lai rosinātu ideju īstenošanos. Zinātkāre un ziņkārība ir šī Merkura novietojuma vadmotīvs. Latviešu mītoloģijā zīle, kura nes ziņu.
Arhetips Marss Dvīņu zīmē – cilvēka darbības racionāla sākotne. Gilgamešs un Herkuless uzvar briesmoņus izmantojot prātu. Viņu īstenotie varoņdarbi pierāda viņu spējas un to, ka cilvēka spējas ir līdzvērtīgas dievību spējām. Tas ir ļoti līdzīgi tam, kā Marss Dvīņos aizvien tiecas pēc jauniem sasniegumiem. Tas veicina avantūras, tas dzemdē aizrautību cīņā un entuziasmu ķeroties pie aizvien jauniem pasākumiem.